Escribir un blogue, tal e como eu o fago, é
unha sorte de falar só. Nun tempo de excesivo ruído escribir no ordenador pouco
máis estrondo ocasiona que o dos dedos golpeando a teclas. Desta maneira, case
en silencio, eu póñome a falar comigo mesmo, dígome con palabras algúns dos pensamentos que me ocuparon durante a
xornada, e iso axúdame a facer balance, a resaltar detalles que non quixese que
se me escapasen e, mesmo, a arrepentirme de cousas que fixen. E das palabras que
dixen, que soen ser demais e déixanme como se tivese un certo mal de boca.
Ao mediodía, e non sempre, podemos ter o televisor aceso, posto nos Simpsons, sen facerlles moito caso, namentres falamos un chiso e matamos a primeira fame.
Houbo un tempo no que case era un seguidor afecto deles, pero, como ao final
vai pasando con todo, acabei por telos moi sabidos. Agora se os vexo, é sen
prestarlles atención, son capítulos repetidos, e sen novidades, pero divírtenme
e son capaces de sacarme risas de neno e distraerme con elas doutras ocupacións. Un dos últimos capítulos ao que lle atendín algo falaba dos problemas dos rapaces; nel, Lisa explicaba como Bart viña sendo un pouco fillo da
sociedade que non lle daba o que precisaba, ou non o atendía nas súas
específicas demandas; e dentro de todo o grupo de culpables citaba aos mestres que estaban máis ocupados
en agardar polas súas abondosas retribucións que por atender ás necesidades
educativas dos alumnos dos que se deberían sentir responsables. Dicíao Lisa,
que é a lista, e fíxome pensar.
Mecachis! Vaia, ho!
Os martes pola tarde facemos sempre a nosa reunión de mestres. Falamos, comentamos, debatemos, acordamos e marcamos as liñas principais que han unir o noso traballo das vindeiras xornadas. Somos ensinantes e nótasenos.
Que se nos note non é necesariamente bo. Hoxe
mesmo foi para mal. Discutimos máis que debatemos. E fixémolo coma esas persoas
que non atenden a razóns, nin explican argumentos. Non se buscaba convencer,
xustificar, rebater. Nada, nin explicar
os propios actos. Repetíanse obsesivamente as mesmas palabras para escoitar respostas
parecidas, porque en realidade non se estaba a dialogar, nin a debater, nada, só se estaba
discutir no peor sentido da palabra. Esa frase obsesiva que se lle lanza ao
contrario para desarmalo. Unha e outra vez tentando noquealo por repetición,
por desgaste, por insistencia. Afogándolle a palabra no aburrimento. Igual do que fan ás veces os
pais cos seus fillos pequenos, porque o saben, pois para iso son pais. Da maneira
na que o mestre chega a saber que ten razón porque as cousas son como el di, porque
é mestre, e con esa xustificación sobra: ata se acepta un remate da discusión cun "porque o digo eu e abonda", que, por desgraza, soe ser a única razón que se observa claramente neste tipo de discursos.
E eu acordeime de Lisa. Porque si, porque os
que estabamos hoxe na reunión, todos, chamámonos ensinantes. E agardamos polas retribucións a fin de mes.
Pero, xa digo, falo demais; incluso cando falo só.
Educar, formar
persoas,
resulta máis que
ilusión
se nos converte o
traballo
en gozosa profesión.
A vocación de
ensinar
dálle á vida a
diferencia
ao sumar forza e
interese
para restar
impaciencia.
A inocencia dos
nenos,
co seu ollar
transparente,
faise regalo diario
cada día diferente.
Cada frase, cada
risa,
cada perda de
atención,
son mil bicos de
cariño
a chegar ao corazón.
Escoitárense uns
aos outros,
velos tamén
discutir,
obedecer, rebelarse,
axudarse: ver
vivir!
A escola dá a vida
enteira
nun mundo feito
pequeno,
coñecido e variado,
querido por cada
neno.
O ruído polas aulas,
os pasillos e as
carreiras,
os patios con tantos
xogos,
as voces nas
escaleiras...
As imaxes sempre
activas,
todos a participar,
atender, ler,
escribir,
escoitar, pensar,
falar.
Para cando eu xa non
vaia
gardo ben todo aquel
día,
cando por primeira
vez
fixen das clases a
vida.
.
Sem comentários:
Enviar um comentário