O que
dicimos, o que facemos, aquilo que constitúe unha nosa manifestación cara ao
exterior remata por retratarnos. Por se nos esquecemos de mirarnos no espello,
ou por se cando miramos o bafo que soen ter os cuartos de baño non deixa que a
nosa imaxe se vexa con nitidez, as nosas obras dan conta do que somos.
Agora as
cerdeiras están fermosas, cheas de frores brancas que tentan ocultar as mínimas
follas verdes que lles rebentan nos seus gromos. As polas fanse espectaculares,
son verdadeiros ramos de color que atraen a nosa vista como acabando por ser algo novo, diferente, descoñecido. Porén, ao
pouco, un pensa que isto xa o viu, que quizais non deixa de ser o mesmo do ano pasado, e do
anterior, e de moitos outros dos que tamén un é capaz de ter constancia.
Nas terras do lado, nas
que aínda lembro os corvos comendo grans de millo, nacen as patacas plantadas a
finais de marzo, pero, na terra que non se traballou, son máis altas as plantas
das que quedaron sen apañar da colleita anterior, e que, inevitablemente, me
levan ao recordo do fermosas que estaban cando floreceron, dándome todo un
enorme campo verde escuro, con flores azuis inmóbiles na quietude dos días de
aldea.
Do outro
lado da casa, da parte que me ensina o mar, as terras xa non se traballan e alí destacan un par delas que os donos converteron en oasis arbóreos, con plantacións de nogueiras
nunha e castiñeiros na outra. Ao pé das
nogueiras, nunha tenza rectangular, está adormiñado un can. Agarda que o dono
remate de cortar a herba coa desbrozadora de man coa que fai un traballo que
antes lle vin facer coa gadaña de pé ao seu pai; no mesmo lugar onde moito antes saudei á súa avoa levando o lote de herba á cabeza, recén
cortada cun fouciño que semellaba ben afiado polo ao rente que a collía. E a tenza sempre limpa ao pé das nogueiras. Agora, cando
a desbrozadora para de facer ruído, a herba queda morta, inútil e triste
agardando a súa descomposición natural, exemplar resumo dunha vida sen fin algún.
Casualmente,
ou non, que nunca se sabe, andan a cumprirse os trinta anos da estrea de Los
santos inocentes (da película), e a actualidade segue a ser a mesma. Os mesmos señoritos, as mesmas boinas e unha milana bonita que nos segue a facer sufrir.
Confunden
cribo e peneira
cando
tratan de moral
non
queren furados finos
polo
que poida pasar.
Confundir
cribo con criba
tamén
é xeito de escoller,
a
criba non é nos seus:
ter
familia é merecer.
Maior
problema teremos
cando nos dan da peneira
de non querermos farelo
pódennos
coller xenreira.
Que
tempos idos aqueles
que
nos queren devolver:
sen
ter cribo nin peneira,
na
criba nos imos ver.
.
Sem comentários:
Enviar um comentário