La karaba.
Teatro en Narón e posibilidade de gozar durante dúas
horas, que alí pareceron menos, dunha obra que segue a ser de
actualidade máis de oitenta anos despois de ser representada por
primeira vez.
Onte o elenco encabezábao Nuria Espert,
probablemente a artista española viva máis premiada, e, a bastante distancia, un grupo
de bos actores dos que, ao menos no meu caso, o máis coñecido viña
a ser Carmen Conesa. A obra, ben; desfruteina desde a primeira fila e
puiden observar de preto o repertorio xestual e os acenos de cada un
dos personaxes. Ata cando bisbaban podía sentilos! O argumento
actual, tristemente actual e perfectamente trabado, non por coñecido
menos interesante.
Moi ben, todo, grazas.
E por que non aplaudín como o teño feito noutros casos?
Por que non me puxen en pé cando saudaban? Por que non tiveron que
saudar máis dunha vez? Será cousa do frío. Decembro e xeada por
fóra a fartar. Calefacción dentro, pero frío desde a escea. Se se
puidese resumir todo nunha frase, ao mellor sería: “Non fomos
capaces de crelos, nin a eles, nin ao que dicían”. Incluso penso que algunhas das ocasións en que o públco se riu, aproveitouno para
facelo como liberación. Explícome: Carmen Conesa, 52 anos levados
como se lle ven, non é crible como “rapaza pizpireta” que está
na etapa casadeira; Nuria Espert, 77 anos preciosos, non dá unha
Regina que quere ir a Chicago a vivir os luxos que dan os cartos;
Víctor Valverde, 74 anos, morrendo aos poucos xa na súa primeira aparición...
Probablemente esta
representación chegoulles vinte e cinco anos tarde, como mínimo. Así, ao mellor, xa sería
outra cousa. Agora ben, tampouco eu entendo tanto de teatro. E, de entender algo, entendo o difícil que ten que ser para a xente nova entrar neste mundo de vacas sagradas que están sempre e en todas partes (doutro xeito, como levarían premios?), independentemente das características que se lle poden presupoñer aos papeis que interpretarán. Non se axustan aos perfís? Sen problema: podamos por aquí, engadimos por aló e xa vai. A obra é unha adaptación (palabro-mantra imprescindible para un director que se prece) para que todos a vexamos actual. E así vale. O problema é que o público, ou alomenos parte del, é un inadaptado.
Coma sempre, unha cousa levoume a outra, e lembrei cando
eu era pequeno e lin un conto de Valera, que se titulaba La Karaba.
La Karaba e La Loba creo que acaban pertencendo ao mesmo animalario
(que cousas, outra vez que estiven en Narón, no mesmo lugar,
tampouco me gustou a obra: e iso que era dos de Animalario!)
P.S. Nuria Espert fixo Medea con dezanove anos. Hoxe, con xente coma ela, seríalle imposible. E non quería acordarme nada de Bette Davis, pero tamén foi Regina con menos de corenta anos.
Quen eu era xa non
son...
Acórdome como era
antes de virme este
tempo,
cando non tiña
vivido
tanto sol e chuvia e
vento.
Todo canto chegou
novo
para quedarse onda
min
foise escondendo nos
ocos
dos valores que
perdín.
Cada acto ten seu
tempo
cando quere ter
valor
alongalo máis da
conta
case sempre sae
peor.
Coñecedor son do
ciclo
que é tempo de
traballar
as horas feitas
demais
rematan por
estorbar.
Así como a boa
comida
acaba na sobremesa
para o final do
labor
non atopamos a
présa.
Pensando que somos
únicos
enganámonos a nós
a vida ha seguir
igual
con outros talvez
máis bos.
Aínda recordo o que
era
antes de virme este
tempo,
de verme como hoxe
son
tamén me sinto
contento.
.
Sem comentários:
Enviar um comentário